PATVIRTINTA
Lietuvos liaudies buities muziejaus direktoriaus
2023 m. sausio 23 d.
įsakymu Nr. V –14
LIETUVOS LIAUDIES BUITIES MUZIEJAUS
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VIDAUS KONTROLĖS TVARKOS
APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos liaudies buities muziejaus (toliau – Muziejus) Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Viešųjų pirkimų įstatymo I-1491 aktualia redakcija (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo aktualia redakcija (toliau – Aprašas), Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašu (toliau – Tvarkos aprašas), kitais viešuosius pirkimus (toliau – pirkimai) reglamentuojančiais teisės aktais.
2. Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašas nustato Muziejaus pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarką nuo pirkimo planavimo iki pirkimo sutarties įvykdymo ir atsakingus asmenis.
3. Planuodamas, organizuodamas ir atlikdamas pirkimus, vykdydamas pirkimo sutartis, Muziejus vadovaujasi Viešųjų pirkimų įstatymu, Aprašu, Tvarkos aprašu, kitais įstatymais ir įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais ir Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašu.
4. Organizuojant ir vykdant pirkimus turi būti racionaliai naudojamos Muziejaus lėšos ir darbuotojų laikas. Turi būti laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir racionalumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų.
5. Pirkimo iniciatoriai, įvardinti šio Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 6.1 punkte.
6. Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
6.1. Pirkimo iniciatorius – Muziejaus darbuotojas, kuris nurodė poreikį įsigyti reikalingų prekių, paslaugų arba darbų. Pirkimų iniciatoriais gali būti Muziejaus darbuotojai, einantys šias pareigas:
6.1.1. Direktoriaus pavaduotojas infrastruktūrai;
6.1.2. Direktoriaus pavaduotojas muziejininkystei;
6.1.3. Direktoriaus pavaduotojas – vyriausiasis fondų saugotojas;
6.1.4. Vyriausiasis finansininkas;
6.1.5. Parodų ir ekspozicijų skyriaus vedėjas;
6.1.6. Medinės architektūros tyrimų ir mokymų skyriaus vedėjas – architektas;
6.1.7. Lankytojų aptarnavimo skyriaus vedėjas;
6.1.8. Apsaugos viršininkas;
6.1.9. Rinkinių skyriaus vedėjas;
6.1.10. Ekspozicijų priežiūros skyriaus vedėjas;
6.1.11. Ūkio valdymo skyriaus vedėjas;
6.1.12. Kultūrinio kraštovaizdžio skyriaus vedėjas;
6.1.13. Restauravimo skyriaus vedėjas;
6.1.14. Rinkodaros skyriaus vedėjas;
6.1.15. Kultūros projektų vadovas;
6.1.16. Administratorius;
6.1.17. Rinkodaros specialistas;
6.1.18. Informacinių technologijų specialistas;
6.1.19. Viešųjų pirkimų specialistas;
6.1.20. Kultūrinės veiklos vadybininkas.
6.2. Pirkimų organizatorius – Muziejaus darbuotojas – Viešųjų pirkimų specialistas arba Muziejaus direktoriaus įgaliotas asmuo, kuris muziejaus nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka supaprastintus pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma Viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija).
6.3. Rinkos tyrimas – kokybinės ir kiekybinės informacijos apie realių bei potencialių prekių, paslaugų ir darbų pasiūlą (tiekėjus, jų tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus, užimamą rinkos dalį, kainas ir pan.) rinkimas, analizė ir apibendrintų išvadų rengimas, skirtas sprendimams, susijusiems su pirkimais, priimti.
6.4. Sutarties vykdymo koordinatorius – Pirkimo iniciatorius arba asmuo, su kurio kompetencija yra susijęs sutarties objektas, pagal darbo sritį, atsakingas už viešojo pirkimo pagrindu sudarytos sutarties įvykdymo kontrolę.
6.5. Žaliasis viešasis pirkimas – pirkimas, kurio vykdytojas siekia įsigyti prekių, paslaugų ar darbų, darančių kuo mažesnį poveikį aplinkai viename, keliuose ar visuose prekės, paslaugos ar darbo gyvavimo ciklo etapuose.
7. Kitos Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos apraše vartojamos pagrindinės sąvokos yra apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatyme, Apraše, Tvarkos apraše ir kituose viešuosius pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.
8. Pasikeitus Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos apraše minimiems teisės aktams, taikomos aktualios tų teisės aktų redakcijos nuostatos.
II SKYRIUS
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANAVIMAS
9. Pirkimo iniciatoriai – Muziejaus darbuotojai ateinantiems biudžetiniams metams numatomus pirkimus planuoti pradeda kiekvienų metų ketvirtą ketvirtį. Pirkimo iniciatoriai iki kiekvienų metų gruodžio 15 d. raštu ar elektroniniu paštu pateikia Viešųjų pirkimų specialistui, pagal Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 1 priede pateiktą formą, parengtą informaciją apie ateinančiais biudžetiniais metais Muziejaus skyrių reikmėms reikalingas pirkti prekes, paslaugas ir darbus. Kartu pateikiamas ir laisvos formos prekių, paslaugų ir darbų pagrindimas (aplankas skaitmeninėje erdvėje).
10. Asmuo, atsakingas už pirkimų planavimą, gavęs iš Pirkimo iniciatorių Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 9 punkte nurodytą informaciją, iki kiekvienų metų vasario 28 d.:
10.1. Pirkimo iniciatorių pateiktoje informacijoje nurodytiems darbams, prekėms ir paslaugoms priskiria Bendrajame viešųjų pirkimų žodyne (toliau – BVPŽ) nurodytus kodus;
10.2. vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu ir patvirtintos Numatomo viešojo pirkimo vertės nustatymo metodikos aktualios redakcijos nuostatomis, apskaičiuoja numatomų pirkimų vertes;
10.3. teikia Muziejaus direktoriui tvirtinti pagal Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 2 priede pateiktą formą parengtą ir suderintą su Pirkimo iniciatoriais ir Muziejaus vyriausiąja finansininke, ateinančiais finansiniais metais numatomų pirkti perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų darbų, prekių ir paslaugų planą (toliau – pirkimų planas);
10.4. turi teisę pirkimų plano nerengti tik tuo atveju, kai vykdomi tik mažos vertės pirkimai.
11. Asmuo, atsakingas už pirkimų planavimą, kasmet, ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbia tais metais planuojamų vykdyti supaprastintų pirkimų suvestinę. Suvestinėje turi būti skelbiama apie tarptautinius, supaprastintus (išskyrus mažos vertės) pirkimus, pirkimus, atliekamus per centrinę perkančiąją organizaciją (išskyrus mažos vertės), supaprastintus pirkimus pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 25 straipsnio 3 ir 4 dalis. Suvestinėje informacija nurodoma ir suvestinė skelbiama, vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus patvirtinto Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašo (toliau – Informacijos apie planuojamus vykdyti pirkimus skelbimo CVP IS tvarkos aprašas) aktualia redakcija.
12. Asmuo, atsakingas už pirkimų planavimą, kiekvieną ketvirtį arba esant poreikiui peržiūri patvirtintą pirkimų planą ir, jį tikslina. Patvirtinus patikslintą viešųjų pirkimų planą, atsakingas už pirkimų planavimą asmuo, skelbia nedelsiant CVP IS sistemoje (išskyrus mažos vertės pirkimus).
13. Pirkimų planas nekeičiamas, jeigu dėl Muziejaus nenumatytų aplinkybių iškyla poreikis ypač skubiai vykdyti pirkimų plane nenurodytą pirkimą arba kai konkretaus pirkimo metu keičiasi informacija, kuri apie šį pirkimą nurodyta pirkimų plane.
III SKYRIUS
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMAS
14. Pirkimas inicijuojamas Pirkimo iniciatoriui parengiant ir Muziejaus direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui pateikiant tvirtinti suderintą su vyriausiąja finansininke Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 5 priede pateiktą pirkimo paraišką, Pirkimo iniciatorius, teikdamas paraišką, joje nurodo šias pagrindines pirkimo sąlygas ir informaciją:
14.1. pirkimo objekto pavadinimą ir jo apibūdinimą, perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybes, kokybės ir kitus reikalavimus, reikalingą kiekį ar apimtis, atsižvelgiant į visą pirkimo sutarties trukmę su galimais pratęsimais;
14.2. maksimalią planuojamos sudaryti pirkimo sutarties vertę be PVM (su visais galimais pratęsimais);
14.3. jeigu paraiška paduodama dėl pirkimo, apie kurį nebus paskelbta – siūlomų (o) kviesti tiekėjų (o) sąrašą;
14.4. prekių pristatymo ar paslaugų ir darbų atlikimo terminus, pirkimo sutarties trukmę, kitas reikalingas pirkimo sutarties sąlygas arba pirkimo sutarties projektą;
14.5. nurodoma sutarties forma (rašytinė ar žodinė);
14.6. siūlymus dėl pasiūlymų vertinimo kriterijų (kainos ar kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį), o kai siūloma vertinti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijumi – ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus ir parametrus;
14.7. siūlomus minimalius tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus;
14.8. kas atliks pirkimą (pirkimo organizatorius ar sudaryta komisija);
14.9. reikalingus planus, brėžinius ir technines specifikacijas;
14.10. ar bus taikomas žaliųjų pirkimų kriterijus (aplinkosauginiai reikalavimai pagal Tvarkos aprašą);
14.11. ar pirkimas bus vykdomas per centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – CPO) katalogą;
14.12. kitą reikalingą informaciją.
15. Pirkimo iniciatorius turi teisę paraiškos nerengti, jeigu maksimali numatomo pirkimo vertė neviršija 100,00 Eur be PVM (vieno šimto eurų 00 ct be PVM). Tokiu atveju pirkimų žurnale registruojama tik sutartis arba mokėjimo dokumentas (sąskaita-faktūra, kvitas ar pan.).
16. Pirkimo iniciatorius, rengdamas paraišką, turi atlikti rinkos tyrimą, reikalingą pirkimo vertei nustatyti (išskyrus mažos vertės, ypatingos skubos pirkimus).
17. Rinkos tyrimų procesas paprastai apima duomenų rinkimą ir analizę. Atlikdamas rinkos tyrimą Pirkimo iniciatorius pats pasirenka, kokius duomenis rinkti – pirminius, t. y. originalius duomenis, kurie renkami specialiai konkrečiam pirkimui, ar antrinius, t. y. tokius duomenis, kurie jau buvo surinkti anksčiau ir kuriuos galima visiškai ar iš dalies panaudoti sprendžiant susidariusią problemą. Analizuojant rinkos tyrimo metu surinktus duomenis, sisteminama informacija apie rinkoje tiekėjų siūlomas prekes, paslaugas ir (ar) darbus, jų savybes ir kainas, stebimi rinkos pokyčiai. Rinkos tyrimo apimtis ir detalumas priklauso nuo perkamo objekto sudėtingumo, vertės.
18. Pirkimo dokumentus pagal Pirkimo iniciatoriaus parengtą ir Muziejaus direktoriaus arba jo įgalioto asmens patvirtintą paraišką rengia Pirkimų organizatorius ar Komisija.
19. Muziejui vykdant supaprastintus pirkimus, kuriuos atliks Pirkimų organizatorius, pirkimo dokumentus rengia Pirkimų organizatorius. Pirkimų organizatorius turi teisę pirkimo dokumentų nerengti, jei sutarties vertė, perkant prekes, paslaugas ir darbus mažesnė nei 15 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio – tokiu atveju informacija apie pirkimo objektą ir kitas pirkimo sąlygas tiekėjui (tiekėjams) gali būti perduodama žodine ar elektronine (el. paštu.) forma.
20. Pirkimo dokumentų rengimo procesą, kai pirkimą yra pavesta vykdyti Komisijai, koordinuoja Pirkimų organizatorius.
21. Rengdami pirkimo dokumentus, Komisija ar Pirkimų organizatorius turi teisę gauti iš Pirkimo iniciatoriaus ir kitų Muziejaus darbuotojų visą informaciją, reikalingą pirkimo dokumentams parengti ir pirkimo procedūroms atlikti.
22. Pirkimo procedūros rezultatus, kai pirkimus vykdo Pirkimo organizatorius, Pirkimo organizatorius fiksuoja tiekėjų apklausos pažymoje, Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 6 priede (šių Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 19 dalyje nurodytų supaprastintų pirkimų procedūrų rezultatus neprivalo, bet gali fiksuoti tiekėjų apklausos pažymoje). Pirkimo procedūros rezultatai kai pirkimus vykdo Komisija fiksuojami protokoluojant pirkimo procedūros eigą, vadovaujantis patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus Viešojo pirkimo komisijos posėdžio protokolo formų aktualia redakcija.
IV SKYRIUS
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROCEDŪROSE DALYVAUJANTYS ASMENYS
23. Muziejaus pirkimus vykdo, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 19 straipsniu, Muziejaus direktoriaus įsakymu sudaryta Komisija arba Pirkimų organizatorius. Komisijos pirmininku, jos nariais, pirkimų organizatoriumi skiriami nepriekaištingos reputacijos asmenys.
24. Atsižvelgiant į pirkimų apimtį ir pobūdį, gali būti sudaroma Komisija vienam ar keliems pirkimams arba nuolatinė Komisija Muziejaus direktoriaus nustatytam laikotarpiui.
25. Supaprastintus mažos vertės pirkimus vykdo Perkančiosios organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens įsakymu paskirtas Pirkimo organizatorius, kai numatomos sudaryti prekių, paslaugų pirkimo sutarties vertė neviršija 70 000 Eur (be pridėtinės vertės mokesčio); darbų pirkimo sutarties vertė – 174 000 Eur (be pridėtinės vertės mokesčio);
26. Muziejaus direktorius turi teisę priimti sprendimą pavesti supaprastintą pirkimą vykdyti Pirkimo organizatoriui arba Komisijai neatsižvelgdamas į Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 25 punkte nustatytas aplinkybes. Tokiu atveju, Muziejaus direktorius privalo atsižvelgti į pirkimo objekto sudėtingumą bei specifiką ir į tai, ar būtina skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų.
27. Komisija veikia Muziejaus vardu pagal jai suteiktus įgaliojimus. Komisija dirba pagal Muziejaus patvirtintą Viešųjų pirkimų darbo reglamentą ir yra atskaitinga Muziejaus direktoriui.
28. Jeigu pirkimo objektas yra sudėtingas, o pasiūlymams nagrinėti ir vertinti reikia specialių žinių, į darbo grupę perkančiosios organizacijos vadovo sprendimu gali būti įtraukti ekspertai, nesantys Komisijos nariais.
29. Prieš pradėdami darbą Komisijos nariai, ekspertai, Pirkimų iniciatoriai, Pirkimų organizatorius, asmuo, atsakingas už pirkimų planavimą turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą, kurių formos pateiktos Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 3 ir 4 prieduose. Taip pat šie asmenys turi susipažinti su Etiško elgesio viešuosiuose pirkimuose mokomąja priemone, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2010 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. 1S-135 ir paskelbta Viešųjų pirkimų tarnybos interneto svetainėje www.vpt.lt, taip pat Centriniame viešųjų pirkimų portale www.cvpp.lt.
30. Muziejus, viešojo pirkimo procedūroms iki pirkimo sutarties sudarymo atlikti, gali įgalioti kitą perkančiąją organizaciją (toliau – įgaliotoji organizacija). Įgaliotajai organizacijai Muziejus nustato užduotis ir suteikia visus įgaliojimus toms užduotims vykdyti.
31. Muziejus privalo įsigyti prekes, paslaugas ir darbus iš CPO arba per ją (pavyzdžiui, naudodamasi viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros, atliekančios CPO funkcijas, elektroniniu katalogu CPO.lt™) kai CPO kataloge siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka Muziejaus poreikius ir Muziejus negali jų atlikti efektyvesniu būdu racionaliai naudodamas tam skirtas lėšas. Muziejus privalo motyvuoti savo sprendimą neatlikti CPO kataloge siūlomų prekių, paslaugų ar darbų pirkimo ir saugoti tai patvirtinantį dokumentą kartu su kitais pirkimo dokumentais Viešųjų pirkimų įstatymo 82 straipsnyje nustatyta tvarka. Šiame punkte numatytos pareigos įsigyti prekių, paslaugų ir darbų iš centrinės perkančiosios organizacijos arba per ją gali būti nesilaikoma, kai atliekant neskelbiamą apklausą numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 15 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) (be PVM).
32. Kiekvieną atliktą pirkimą Pirkimų organizatorius registruoja pirkimų žurnale (toliau – Žurnalas) pateiktame Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo 7 priede.
33. Viešųjų pirkimų ataskaitas Viešųjų pirkimų tarnybai pagal Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus patvirtintas formas ir reikalavimus teikia Viešųjų pirkimų specialistas. Prieš teikiant Viešųjų pirkimų tarnybai šiame punkte nurodytą informaciją Viešųjų pirkimų specialistas privalo pateikti Muziejaus direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui šią informaciją pasirašyti.
34. Tiekėjų pretenzijas nagrinėja Muziejaus direktoriaus įsakymu paskirta Komisija arba Pirkimų organizatorius.
35. Viešųjų pirkimų specialistas, Muziejaus direktoriui paprašius, teikia jam informaciją apie pirkimų veiklą ir pastebėtus trūkumus, taip pat teikia siūlymus, kaip pirkimų veiklą tobulinti ir (ar) trūkumus pašalinti.
V SKYRIUS
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ DOKUMENTŲ VALDYMO ORGANIZAVIMAS
36. Viešųjų pirkimų siunčiami dokumentai turi būti rengiami laikantis teisės norminiuose aktuose atitinkamiems dokumentams nustatytų aktualių reikalavimų.
37. Siunčiami dokumentai, susiję su viešųjų pirkimų organizavimu bei vykdymu, t. y.: kvietimai, pranešimai ir kt. registruojami Muziejaus siunčiamųjų dokumentų registre nustatyta bendra tvarka. Siunčiamus viešųjų pirkimų dokumentus pasirašo Muziejaus direktorius ir/arba jo įsakymu įgaliotas asmuo.
38. Gaunami dokumentai susiję su viešųjų pirkimų organizavimu bei vykdymu: pasiūlymai, prašymai, atsakymai, pretenzijos ir kt. registruojami Muziejaus gaunamų dokumentų registre (išskyrus gaunamus per CVP IS). Registruojant dokumentą nurodomas gauto dokumento numeris ir data. Gauto, užregistruoto dokumento originalas saugomas gautų dokumentų byloje.
VI SKYRIUS
VIEŠOJO PIRKIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS IR JŲ VYKDYMAS
39. Pirkimo sutarčių projektai rengiami ir teikiami Muziejaus direktoriui Viešųjų pirkimų specialisto arba tiekėjo iniciatyva.
40. Šalims parengus viešojo pirkimo sutartį, sutarties bei jos priedų liekančių Muziejuje originalai prieš teikiant pasirašyti Muziejaus direktoriui privalomai vizuojami sutarties egzemplioriaus paskutinio lapo kairiajame apatiniame kampe žymėjimu – pareigos vardas, pavardė, parašas. Vyriausiojo finansininko, Viešųjų pirkimų specialisto bei paskirto atitinkamos pirkimo sutarties vykdymo Koordinatoriaus, pagal kuruojamą sritį. Išimtiniais atvejais, laikotarpiu kai Lietuvoje paskelbta ekstremali situacija, karantino režimas ir/ar kiti valstybės mastu galiojantys ribojimai ir/arba darbuotojas atlieka darbą nuotoliniu būdu, sutartis gali būti teikiama pasirašyti direktoriui be kitų darbuotojų vizavimo.
41. Teikiant vizuoti ar pasirašyti sutartis, pareikalavus prie jų turi būti pridedami visi dokumentai, pagrindžiantys sutarties sudarymo būtinumą bei pagrindus (pvz., direktoriaus įsakymai, protokolai, techninės užduotys, išlaidų sąmatos, pagrindžiančios sutarties kainą, sutarties vykdymo grafikai, pasiūlymai ir kiti su sutarties objektu susiję teisės aktai, jei yra).
42. Už sutarties vykdymo sistemingą kontrolę asmeniškai atsakingas pirkimo sutarties vykdymo Koordinatorius – pagal kuruojamą sritį.
43. Pasirašytos sutarties vizuoto originalo egzempliorius, liekantis Muziejuje, registruojamas ir atiduodamas laikymui Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriaus Vyriausiajam finansininkui.
44. Pasibaigus sutarties galiojimo laikui (įvykdžius sutartyje nustatytus šalių įsipareigojimus, planuojant nutraukti, pratęsti ar keisti sutartį), sutarties vykdymo Koordinatorius visus su sutartimi susijusius veiksmus derina su Viešųjų pirkimų specialistu ir Vyriausiuoju finansininku.
45. Kai nevykdomi sutartyje ar atskiruose jos punktuose nustatyti šalių įsipareigojimai, sutarties vykdymo Koordinatorius apie tai nedelsdamas informuoja Muziejaus direktorių, kuris priima atitinkamą sprendimą dėl minėtos sutarties.
46. Sutarties šalims susitarus pratęsti sutartį (jei tai buvo numatyta sutartyje), sutarties projektas privalo būti paruoštas, suderintas vizuojant su atitinkamais atsakingais asmenimis ir pateiktas Muziejaus direktoriui ne vėliau kaip iki sutartyje, kurią norima pratęsti, nustatytų šalių įsipareigojimų įvykdymo termino pasibaigimo.
47. Pirkimo sutarčių vykdymą koordinuoja pirkimo sutarčių vykdymo Koordinatoriai ir prižiūri:
47.1. ar nėra pažeidinėjami pirkimo sutarties sąlygose nustatyti pirkimo sutarties vykdymo terminai;
47.2. jei pažeisti (buvo pažeisti) pirkimo sutarties vykdymo terminai – ar pareikalauta/ ketinama reikalauti netesybų;
47.3. jei buvo mokėjimų – ar mokant už faktiškai atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes laikomasi apmokėjimo tvarkos ir kainų (įkainių), nustatytų pirkimo sutartyje;
47.4. ar pirkimo sutarties objektas atitinka pirkimo sutartyje nustatytus reikalavimus;
47.5. ar tinkamai vykdomi pirkimo sutartyje nustatyti garantiniai įsipareigojimai;
47.6. kitą informaciją ir (ar) siūlymus, kurie Pirkimo iniciatoriaus ar Pirkimų organizatoriaus nuomone yra reikalingi.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
48. Visi su pirkimu susiję dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo aktualios redakcijos nustatyta tvarka.
49. Asmenys, pažeidę pirkimus reglamentuojančių norminių teisės aktų ir Viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo nuostatas, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.