Projekto „Dialogo ir sąmoningumo skatinimas“ baigiamasis renginys
Praktiniai mokymai su Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku Dainiumi Radzevičiumi
MOKYMŲ TIKSLAS: suteikti muziejų ir kultūros paveldo specialistams praktinių įgūdžių, kaip efektyviai ir įtraukiančiai bendrauti su įvairiomis auditorijomis, transliuoti žinutes per socialinius tinklus, kurti paveikius vaizdo įrašus bei užmegzti ryšius su žiniasklaida. Mokymai orientuoti į specifinius muziejų ir paveldo sektoriaus iššūkius bei resursus.
Vieta – Lietuvos etnografijos muziejus, Aristavėlės dvaras
Data – lapkričio 21 d. (ketvirtadienis), 9:00–17:00 val.
MOKYMŲ PROGRAMA
8:30–9:00 ATVYKIMAS, DALYVIŲ REGISTRACIJA
9:00–10:30 EFEKTYVI ŽINUČIŲ KOMUNIKACIJA:
- Kaip sukurti paveikią ir įtraukiančią žinutę?
- Žinutės struktūra, trukmė ir raktiniai žodžiai, pritaikyti radijo bei kitiems formatams.
- Praktinės užduotys: dalyviai kurs ir analizuos žinučių variantus, pritaikytus muziejaus veikloms ir kultūros paveldo komunikacijai.
10:30–10:50 KAVOS PERTRAUKĖLĖ
10:50–12:20 BENDRAVIMAS SU SKIRTINGOMIS AUDITORIJOMIS:
- Kaip bendrauti su paveldą saugančių objektų savininkais, muziejaus lankytojais ir kitomis tikslinėmis grupėmis.
- Kaip susitarti dėl bendro vardiklio kalbant apie paveldą ir istoriją, ypač su žmonėmis, kurie ne visada nori klausytis.
- Interaktyvūs metodai rasti abipusį supratimą ir skatinti dialogą.
12:20–13:00 PIETŲ PERTRAUKA
13:00–14:30 KOMUNIKACIJA SOCIALINIUOSE TINKLUOSE, VAIZDO TURINIO KŪRIMAS:
- Kaip efektyviai naudoti „Facebook“ ir kitus socialinius tinklus, siekiant suaktyvinti auditoriją ir sutelkti suinteresuotus žmones.
- Muziejų ir paveldo pavyzdžiai, kaip sėkmingai telkti bendruomenę socialinėje erdvėje.
- Kaip kurti įdomius, patrauklius ir efektyvius vaizdo įrašus, kuriuos būtų galima panaudoti tiek svetainėse, tiek socialiniuose tinkluose.
- Vaizdo įrašų scenarijų rašymas, filmavimo principai, auditorijos įtraukimo strategijos.
- Praktinės užduotys: sukurti trumpą vaizdo siužetą projektui; parengti ir paskelbti įrašą socialiniuose tinkluose, skirtą muziejaus ar kt. įstaigos veikloms.
14:30–14:50 KAVOS PERTRAUKĖLĖ
14:50–16:20 BENDRADARBIAVIMAS SU ŽINIASKLAIDA:
- Kaip suformuoti žinutę, kuri sudomintų žurnalistus ir viešosios komunikacijos specialistus.
- Efektyvaus ryšio palaikymo su žiniasklaidos atstovais būdai, kaip užmegzti ilgalaikius santykius.
- Lietuvos ir tarptautinių muziejų viešinimo pavyzdžių analizė.
16:20–17:00 PROJEKTO VEIKLŲ IR REZULTATŲ PRISTATYMAS
MOKYMŲ METODIKA: mokymų metu dalyviai gaus teorinių žinių, kurias pritaikys praktiniuose užsiėmimuose, siekiant užtikrinti žinių pritaikomumą kasdienėje veikloje. Bus nagrinėjami realūs pavyzdžiai, vyks praktiniai užsiėmimai grupėse, diskusijos ir refleksijos.
REZULTATAI:
- Dalyviai įgys praktinių įgūdžių, kaip efektyviai komunikuoti su skirtingomis tikslinėmis grupėmis.
- Sužinos, kaip mažo biudžeto ribose išnaudoti socialinius tinklus, stiprinant muziejaus viešąjį įvaizdį.
- Įgis vaizdo turinio kūrimo pagrindus, pritaikytus muziejaus veikloms.
- Susikurs strategijas bendradarbiauti su žiniasklaida ir pristatyti savo veiklą viešai.
MOKYMUS VYKDO: UAB INTERBANGA – radijo stotis EXTRA FM, kūrybos komunikacijų ir renginių organizavimo agentūra
Projektas „Dialogo ir sąmoningumo skatinimas“ vykdomas pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros pažangos programą. Vykdytojas: Lietuvos etnografijos muziejus 2023–2024 m., partneris Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos.